Serj Tankian “Harakiri”

Гісторыя трэцяга студыйнага альбома Сержа Танкяна пачалася сінхронна з мінулым годам, калі дзеці, запускаючы феерверкі, выпадкова падпалілі дом яго суседзяў. Пачалося, падумаў Танкян — і праз некаторы час стала вядома, што па ўсім свеце птушкі масава падаюць на зямлю, а рыбы выкідаюцца на бераг.  Тым часам фронтмэн “Сістем оф э даўн” засяродзіўся на сваім iPad  і з яго дапамогай ўжо складаў першыя кампазіцыі для альбома “Harakiri”.

З гэтай нагоды, Танкяна, як барацьбіта за сацыяльную, экалагічную і іншыя справядлівасці, неаднойчы пыталі, ці не нагадвае ён сам сабе Бона, калі піша песні для эсхаталагічнага альбома пра катастрофу свету спажывання з дапамогай абразка сучаснага канс’юмерызму і параджэння адной з самых маштабных карпарацый – планшэта iPad. Як высветлілася, музыка кампенсаваў гэты факт тым, што ствараў з дапамогай айпэда прадукт з другаснай сыравіны: ён наразаў “лупы” са свайго папярэдняга альбома і з іх складаў новыя песні, называючы гэта музычнай утылізацыяй. Такім чынам былі напісаныя, напрыклад, "Reality TV," "Ching Chime" і "Deafening Silence".

Атмасфера пласцінкі можа падавацца занадта змрочнай і фатальнай. Натхнёная катастрофамі і смерцю пад тытулам рытуальнага японскага суіцыду, яна нібыта патыхае нейкім брутальным эскапізмам — не атрымалася ў гэтым свеце, значыць, ідзем у лепшы. Аднак, пад вокладкай усё аказваецца значна больш бадзёра. Пералівіста распяваючы пра тое, “як сексуальныя скандалы вызначаюць звілістую дарогу палітыкі”,  “камерцыйны Orwellianism”, і пра тое, як “We fuck the earth and don't know why it cries”, Серж Танкян энергічна заклікае зусім не да самазабойстваў, натуральна, а да таго, каб уключаць мазгі і “зрушваць маўчанне ў працэсе фіналнай рэвалюцыі”. Карацей, “Let go of your resistance!”, і ўсё будзе оk.

Увогуле, беларускае вуха адразу ловіць падабенства рыторыкі Танкяна і з апошнімі альбомамі айчыннага гурта “Ляпис Трубецкой”.  Танкян таксама прапануе “не быць скотам” і  схіляецца ў бок панка і міфалагічных перасанажаў , але робіць гэта больш вытанчана. У той час, калі беларускія “Ляпісы” мінімалізавалі музычны складнік у сваім апошнім альбоме на карысць ідэалагічнага, армянаамерыканец Танкян камбінуе стылі і ўскладняе структуры. Ад сімфанічнасці папярэдніх сольных прац музыка накіраваўся ў бок знаёмага альт-металу, з ухіалам у панк, хард-рокавымі гітарамі і не без прэфікса – progressive.

Безумоўна, галоўным інструментам аранжыровак “Harakiri” з’яўляецца каларытны вакал Танкяна. У альбоме яго многа (ну а як жа, гэта сольны альбом). У некаторых трэках вакал нават замяняе партыі сола-гітары “Figure It Out”.  А што тычыцца астатняга, то тут — крайнасці і кантрасты. У трэку “Ching Chime” — усходнія матывы і хіп-хоп-рэчытатыў, у “Occupied Tears” – поп-прыпеў і лёгкая клавішная ўстаўка ў хэві-металічным аздабленні, “Deafening Silence” — рэтра-электроніка з 80-х і жаночы бэк-вакал. А фінальная песня альбома “Weave On”, дарэчы, увогуле арыя з мюзікла “Прыкуты Праметэй”, над якім Танкян працуе з 2008 года.

Вядома, можа падавацца, што запісаўшы  “Harakiri”, Серж Танкян звужае кола эксперыментаў і падсвядома рыхтуецца да запісу наступнага альбома System Of A Down, аднак не ўсё так проста. У гэтым годзе музыка анансаваў яшчэ 3 праекты: альбом у форме класічнай сімфоніі, каляджазавую пласцінку пад назвай “Jazz-Iz-Christ” і канцэптуальны гангстарскі альбом-апавяданне. Так што, сачыце на навінамі шоўбіза і слухайце Перадачу-аглядачу. Працяг будзе.

Трэк-ліст:

1.         “Cornucopia”           

2.         “Figure It Out”

3.         “Ching Chime”

4.         “Butterfly”

5.         “Harakiri”

6.         “Occupied Tears”

7.         “Deafening Silence”          

8.         “Forget Me Knot”

9.         “Reality TV”

10.      “Uneducated Democracy”

11.      “Weave On”

Апошнія навіны

Галоўнае

Выбар рэдакцыі