Ісламскі свет у аўторак сустракае Курбан-байрам

Сутнасць свята складаецца ў тым, каб, як прарок Ібрагім (Аўраам) прынесці Алаху ахвярную жывёлу — барана, быка ці карову. Свята таксама азначае сабой заканчэнне хаджу — штогадовага паломніцтва ў Меку.

Як распавёў інфармагенцтву "РИА "Новости" кіраўнік савета улемаў Расійскай асацыяцыі ісламскай згоды (Усерасійскі муфтыят) муфтый Фарыд Салман, абрад прынашэння ахвяры быў уведзены заснавальнікам ісламскай рэлігіі прарокам Мухамедам (VI-VII стагоддзі).

"Паводле падання, прарок Ібрагім (мір яму!) доўгія гады чакаў з'яўлення сына і, у знак падзякі Госпаду-Творцы, быў гатовы прынесці свайго першынца яму ў ахвяру. Усявышні, выпрабаваўшы свайго сябра ў вернасці абяцаньня, замяніў чалавечую ахвяру на ахвярнага барана. У гэтым якраз і заключаецца духоўны сэнс  вялікага свята: Гасподзь не мае патрэбы ў якой-небудзь ахвяры, але выпрабоўвае нас у шчырасці намераў", — сказаў муфцій.

Паводле яго словаў, мяса ахвярнай жывёлы падзяляецца на некалькі частак: уласна для таго, хто прынёс ахвяру, і для яго дамачадцаў; для раздачы жабракам і для пачастунку гасцей на хатняй трапезе ў гонар свята. "Прынясенне ахвяры мае глыбокі сэнс: Бог забараняе праліцьцё чалавечай крыві, забойства, войны. І ў гэтым таксама заключаецца глыбокі духоўны сэнс Курбан-байрама", — дадаў суразмоўца агенцтва.

Фота, інфаграфіка: "РИА "Новости".

Апошнія навіны

Галоўнае

Выбар рэдакцыі